Sosyal Medya Iletisiminde En Cok Yapılan 5 Yanlis
)
Küçük ya da büyük firma/blogger farkı olmaksızın, tüzel ve gerçek kişiler sosyal medya iletişim stratejilerinde genelde aynı yanlışları yaparlar. En çok da şu beş yanlışı:
1. Yanlış Ölçüm Kriterleri Uygulamak:
Takipçi ya da ulaştığı kitle sayısının rakamsal büyüklüğü ile değerlendirme yapmak en temel yanlış olarak gözer çarpıyor. Sosyal medyada önemli olan, takipçi sayısından çok takipçilerin içeriğiniz hakkında facebook, twitter, google+ gibi platformlarda markanız hakkında konuşması, videolarınızı, tweetlerinizi, Linkedin gönderilerinizi paylaşmasıdır. Elbette ki paylaşılmaya değer içerik yaratmanız bu anlamda ön koşuldur. Sosyal medya iletişiminde başarılı firmalar ya da bloggerlar markaya aitlik duygusu yaratma, hızlı ve anlık paylaşımlar, ve (ağırlıklı olarak firmalar için geçerli olmak üzere) müşteri hizmetlerinde sosyal medyayı kullanmak gibi farklı kriterleri uygulayanlardır.
2. Çok Fazla Alan ve Kanala Yayılmak:
Sosyal Medya stratejisi kurma kararı veren her firma ya da blog sitesi ilk etapta her url'si ya da yayınının, (firmalar için her alt markanın) Facebook, Twitter, Pinterest vb gibi her platformda olması yönünde çaba gösterir. Bu durum, bir süre sonra başedilemez ve yürütülemez hale gelir ve mevcut içeriklerin kalitesi de ister istemez düşer. IBM örneği, konuyu daha iyi anlamamız için bize yardımcı olabilir. IBM, sosyal medyada yüzlerce ayrı kola sahip olduktan sonra, bu rakamı ciddi oranda azaltıp kalan mevcutların içerik kalitesini ve paylaşım hızını arttırma kararı almıştır. Benzer bir çok firma her platforma yayılmaktansa içeriklerini güncel, takipçilerinin ilgisini canlı tutabilecekleri sayıda dala indirgemiştir sosyal medya faaliyetlerini. Düzensiz bir şekilde her yerde olmaktansa istikrarlı ve güncel içerikle sadece bir iki platformda yer almak her zaman daha iyidir.
3. Her zaman, Sadece Kendinden Bahsetmek:
Markalar da, insanlar da sadece kendileri hakkında konuştuklarında sıkıcı olurlar. Her zaman çok enteresan haberleriniz, ürünleriniz/yazılarınız olmasa da ilgi çekici olmanız gerekmekte. İlgi çeken içerik üretmek de hedef kitlenizi iyi tanımakla ilişkilidir. Facebook ve Google Analytics hizmetleri, kitlenizi tanıma anlamında yararlı olacaktır. İlgiyi daim kılmak, yorumlara yanıt muhakkak yanıt vermek ve interaktif iletişime geçmek,sorular sormakla mümkün olur.
4. (Bu bölüm, bloggerlardan çok firmaları ilgilendirir). Sosyal medya iletişimini sadece tek bir departmana bırakmak:
Esas olarak reklam, medya satınalma, IT, yönetim kademesi, Pr ve müşteri ilişkilerini kapsayan 7 departmanı da ilgilendiren bir konudur bu.
5. Bir Yol Haritasına Sahip Olmamak:
Nereye gittiğini bildiğiniz yol en iyi yoldur. Sosyal medyada yol alırken de bu yargı geçerli aslında. Sosyal medyada yarattığınız her kanalda nereye gidileceğini önceden hesaplayıp bir program dahilinde yol almalısınız. Bir yazı takvimi, müşteri şikayetleri yada bloggerlar için okuyucu yorumlarının ne yönde karşılanacağına dair planlar, Interaktif diyaloglardan alınan geri bildirimlerin gelişim sürecine katkısının nasıl yönlendirileceğinin planlanması oldukça faydalı olacaktır. Son olarak, sosyal medyadan ne beklediğinizin ve bu yolda harcayacağınız emek ve gerekirse bütçenin net olarak en başta belirlenmesi önemlidir.
Toparlarsak, bu hataların bir veya bir kaçını muhakkak yaptınız ya da yapacaksınız. Hata yapmıyorsanız yeni bir şey denemiyorsunuz demektir ki bu daha kötü. Önemli olan yukarıdaki ya da oluşacak başka hataları, alınacak geri bildirimlerle avantaja çevirmeyi bilmek esasında.
Site Haritası için tıklayın
Written by: Serdar Tuna Published by: Serdar Tuna , Copyright holder: .©
on
Aradıgınız markaya/bloggera suan ulasilamiyor
Serdar Tuna / 9bir
Sosyal Medya Iletisim Hatalari
Küçük ya da büyük firma/blogger farkı olmaksızın, tüzel ve gerçek kişiler sosyal medya iletişim stratejilerinde genelde aynı yanlışları yaparlar. En çok da şu beş yanlışı:
1. Yanlış Ölçüm Kriterleri Uygulamak:
Takipçi ya da ulaştığı kitle sayısının rakamsal büyüklüğü ile değerlendirme yapmak en temel yanlış olarak gözer çarpıyor. Sosyal medyada önemli olan, takipçi sayısından çok takipçilerin içeriğiniz hakkında facebook, twitter, google+ gibi platformlarda markanız hakkında konuşması, videolarınızı, tweetlerinizi, Linkedin gönderilerinizi paylaşmasıdır. Elbette ki paylaşılmaya değer içerik yaratmanız bu anlamda ön koşuldur. Sosyal medya iletişiminde başarılı firmalar ya da bloggerlar markaya aitlik duygusu yaratma, hızlı ve anlık paylaşımlar, ve (ağırlıklı olarak firmalar için geçerli olmak üzere) müşteri hizmetlerinde sosyal medyayı kullanmak gibi farklı kriterleri uygulayanlardır.
2. Çok Fazla Alan ve Kanala Yayılmak:
Sosyal Medya stratejisi kurma kararı veren her firma ya da blog sitesi ilk etapta her url'si ya da yayınının, (firmalar için her alt markanın) Facebook, Twitter, Pinterest vb gibi her platformda olması yönünde çaba gösterir. Bu durum, bir süre sonra başedilemez ve yürütülemez hale gelir ve mevcut içeriklerin kalitesi de ister istemez düşer. IBM örneği, konuyu daha iyi anlamamız için bize yardımcı olabilir. IBM, sosyal medyada yüzlerce ayrı kola sahip olduktan sonra, bu rakamı ciddi oranda azaltıp kalan mevcutların içerik kalitesini ve paylaşım hızını arttırma kararı almıştır. Benzer bir çok firma her platforma yayılmaktansa içeriklerini güncel, takipçilerinin ilgisini canlı tutabilecekleri sayıda dala indirgemiştir sosyal medya faaliyetlerini. Düzensiz bir şekilde her yerde olmaktansa istikrarlı ve güncel içerikle sadece bir iki platformda yer almak her zaman daha iyidir.
3. Her zaman, Sadece Kendinden Bahsetmek:
Markalar da, insanlar da sadece kendileri hakkında konuştuklarında sıkıcı olurlar. Her zaman çok enteresan haberleriniz, ürünleriniz/yazılarınız olmasa da ilgi çekici olmanız gerekmekte. İlgi çeken içerik üretmek de hedef kitlenizi iyi tanımakla ilişkilidir. Facebook ve Google Analytics hizmetleri, kitlenizi tanıma anlamında yararlı olacaktır. İlgiyi daim kılmak, yorumlara yanıt muhakkak yanıt vermek ve interaktif iletişime geçmek,sorular sormakla mümkün olur.
4. (Bu bölüm, bloggerlardan çok firmaları ilgilendirir). Sosyal medya iletişimini sadece tek bir departmana bırakmak:
Esas olarak reklam, medya satınalma, IT, yönetim kademesi, Pr ve müşteri ilişkilerini kapsayan 7 departmanı da ilgilendiren bir konudur bu.
5. Bir Yol Haritasına Sahip Olmamak:
Nereye gittiğini bildiğiniz yol en iyi yoldur. Sosyal medyada yol alırken de bu yargı geçerli aslında. Sosyal medyada yarattığınız her kanalda nereye gidileceğini önceden hesaplayıp bir program dahilinde yol almalısınız. Bir yazı takvimi, müşteri şikayetleri yada bloggerlar için okuyucu yorumlarının ne yönde karşılanacağına dair planlar, Interaktif diyaloglardan alınan geri bildirimlerin gelişim sürecine katkısının nasıl yönlendirileceğinin planlanması oldukça faydalı olacaktır. Son olarak, sosyal medyadan ne beklediğinizin ve bu yolda harcayacağınız emek ve gerekirse bütçenin net olarak en başta belirlenmesi önemlidir.
Toparlarsak, bu hataların bir veya bir kaçını muhakkak yaptınız ya da yapacaksınız. Hata yapmıyorsanız yeni bir şey denemiyorsunuz demektir ki bu daha kötü. Önemli olan yukarıdaki ya da oluşacak başka hataları, alınacak geri bildirimlerle avantaja çevirmeyi bilmek esasında.
Site Haritası için tıklayın
Written by: Serdar Tuna Published by: Serdar Tuna , Copyright holder: .©
on


0 yorum: