***BORSA, ENDEKS, HİSSE, FOREX TEKNİK ANALİZLERİ***ETKİN SOSYAL MEDYA KULLANIM BİLGİLERİ***ÜCRETSİZ ONLINE SEO DERSLERİ***GÜNCEL YAŞAM İÇ VE DIŞ SİYASET DEĞERLENDİRMELERİ***

Yeni Havalimanı, Yeni Köprü, Akm'nin yıkılması. Gerçekten gerekli mi?




Yeni havalimanı, yeni köprü, Akm.

Amaç ülkenin gelişmesi, insanların yaşam standardının artmasıysa kimse elbette buna karşı çıkamaz. 


Kaynakları kısıtlı bir milletiz. Ülke ekonomimiz üretim ve ihracat üzerine değil, ithalat ve ara mal işleme ve montaj üzerine yoğunlaşmış durumda. İhracatın ithalatı karşılama oranı ve cari açığa kısa bir göz atmak bunun için yeterli. 

Hiç bir ülkede bir benzerinin olduğunu düşünmedim dahilde işleme rejimi diye bir uygulama var ülkemizde, ihracat büyük oranda bu rejimle ayakta duruyor. Bu rejimin özeti, hammaddeleri ithalat yoluyla ülkeye sokup belli bir süre zarfında işleyerek satmak. Devlet, bunu destekliyor yani ithalata dayalı ihracatı. Bir kısır döngüdür bu, ihracatın arttığı oranda hatta daha fazla miktarda ithalatı arttırır. 

Tarım ve sanayi alanlarında belli bir politikamız yok. İkisi de, özellikle tarım kapsamlı bir reforma ihtiyaç duymakta. Bu reformlar yapılamadığı sürece, üretim ekonomisine geçme şansımız da yok. 



Sıcak paraya dayalı günü kurtarma politikası devam eder. Bıçak sırtı gider ekonomi. 


Durum böyleyken eldeki mevcudu iyileştirmek daha iyi bir yol olamaz mı. 


Atatürk havalimanı, bildiğim kadarıyla 2020'ye kadar ekonomik ömrü olan bir alan. Bunu büyütmek, geliştirmek ve ekonomik ömrünü uzatmak daha ekonomik olmaz mı. Yavuz Semerci'nin aşağıdaki yazısı bunun olabilirliğini gayet net anlatmış.. http://www.haberturk.com/yazarlar/ya...in-kusu-yoktur

Kaldı ki Başbakan halkıyla ve şu anda göbekten bağlı olduğu yabancı sermaye ile zıtlaşmayı sürdürmeye devam ederse gelecek şeyin adı bellidir, kriz. 


Bir kriz ortamında özel sektör, havalimanı için taahhüt ettiği 22 milyar Euro'nun altına hiçbir şartta giremez, yani bu proje zaten başlamadan biter.. 

Köprü konusu bir çözümdür. Ama geçici bir çözümdür. 


40 yılda iki köprü yapmışız. Önümüzdeki 40 yılda iki tane daha yapalım. Talep geometrik olarak arttığı için 2 de yetmeyecektir. Sonu ne olacak bunun boğazı köprülerle mi donatacağız. 

Alternatif çözümler yeni ulaşım planları yapılmalıdır. Yani işin köküne inmeden yine günü kurtararak olmaz bu iş. Kaldı ki köprü yapmak başka bir milli servetin yani doğanın pek de düşünülmediği bir yol. Maddi olarak biraz daha yüksek yaşam standardı için doğa gibi başka bir milli serveti yok etmek hangi açıdan bakarsanız bakın hem ekonomik değil hem etik değil.

AKM. Eğer yerine daha güzeli ve daha iyisi yapılacaksa elbette ki kimse yıkmayın demez. 


Ama siz güven unsurunu bir kez zedelediğinizde kimse sizin burasını yıktıktan sonra verdiğiniz daha iyi ve yeni sözüne itibar etmez, elindekini korumaya çalışır, bu konudaki yaklaşımın özü bence budur..


0 yorum:

Google
Bumerang - Yazarkafe

Blog Arşivi

91, "Dokuz", rakamla.

91, "Dokuz", rakamla.