***BORSA, ENDEKS, HİSSE, FOREX TEKNİK ANALİZLERİ***ETKİN SOSYAL MEDYA KULLANIM BİLGİLERİ***ÜCRETSİZ ONLINE SEO DERSLERİ***GÜNCEL YAŞAM İÇ VE DIŞ SİYASET DEĞERLENDİRMELERİ***

Mevlid Kandili





Öncelikle herkese kutlu olsun.

Mevlid'in bir çeşit şiir olduğunu öğrenmem bayağı bir büyük yaşlara rastlar. Çocuk aklımla, daha çok ölümlerden, sünnet törenlerinden ve bunun gibi özel günlerden sonra okunan bir tür dua olduğunu düşünürdüm hep. Dolayısıyla korkutucuydu. Yani birilerinin ölmesi gerekiyordu, ya da sünnet olmam gerekiyordu ki ondan da çok korkardım.

Aslında dinimizin yaşanmasında temel olarak böyle bir durum var. Özü öyle olmasa da hep ölümle özdeş gibi yansıtılıyor. Ya da benim çevremde böyleydi, bilemiyorum.

İslam aslında dünya yaşamının rehberidir, bu dünyayı bir sınav gibi görüp ahirete en iyi şekilde hazırlanırken bu dünyayı da sonuna kadar yaşamayı emreder. Meyvelerin en iyisini yiyin, dünya nimetlerinin en iyisi inananların hakkıdır mealinde ayet-i kerimeler okuduğumu hatırlıyorum. İslamı belki yaşama dair yönleri ile benimsemek en doğrusu.

Kuran- Kerim'i Arapça dinlemek muazzam bir ezgi ve hüşu yaratsa da Türkçesini de en az bir kez okumakta fayda var. Bu dünyada sunulmuş en önemli rehber olduğunu unutmadan.



0 yorum:

Google
Bumerang - Yazarkafe

Blog Arşivi

91, "Dokuz", rakamla.

91, "Dokuz", rakamla.